Helló Mindenki!
Az előző feladatok megoldása a következő:
1. X + 7 = 30 (összeadás szerepel a nyitott mondatban, tehát kivonással kell számolni)
X = 30 – 7 = 23
2. 15 + X = 24
X = 24 – 15 = 9
X = 24 – 15 = 9
3. X + 7 = 4
X = 4 – 7 = -3 nem természetes szám, nincs az alaphalmazban, a nyitott mondatnak nincs megoldása
X = 4 – 7 = -3 nem természetes szám, nincs az alaphalmazban, a nyitott mondatnak nincs megoldása
4. X – 12 = 5 (kivonás szerepel a nyitott mondatban, tehát összeadással kell számolni)
X = 5 + 12 = 17
X = 5 + 12 = 17
5. X – 8 = 12
X = 12 + 8 = 20
X = 12 + 8 = 20
6. 2 * X = 14 (szorzás szerepel a nyitott mondatban, tehát osztással kell számolni)
X = 14: 2 =7
X = 14: 2 =7
7. 5 * X = 30
X = 30 : 5 = 6
X = 30 : 5 = 6
8. 3* X = 20
X =20:3= 6,66 nem természetes szám, nincs az alaphalmazban, a nyitott mondatnak nincs megoldása
X =20:3= 6,66 nem természetes szám, nincs az alaphalmazban, a nyitott mondatnak nincs megoldása
9. X : 3 = 2 (osztás szerepel a nyitott mondatban, tehát szorzással kell számolni)
X =2*3=6
X =2*3=6
10. X : 7 = 4
X = 4*7=28
X = 4*7=28
Javítsatok!
Ezek a nyitott mondatok egyenletek voltak, mivel = jelet tartalmaznak.
A mai óra címe: A mérlegelv
A mai órán elkezdünk megismerkedni a mérlegelvvel, amit az egyenletek megoldásánál alkalmazunk. Gondolom, láttatok már mérleget, van két oldala, amelyek egyensúlyban vannak egymással. Ezt az egyensúlyt meg kell tartani.
A videó ennek a módszernek a megismerésére alkalmas és gyakorló feladatokat is tartalmaz.
Ma azt kérem tőletek, hogy a füzetetekbe a cím felírása után írjátok le a levezetéssel együtt a videóban szereplő feladatokat. Ti is használjatok színest a lépések kiemeléséhez!
Fotót nem kérek.
Jó munkát kívánok!
Legyen szép hétvégétek!
Csókolom Tanárnő rendben csinálom.
VálaszTörlés