2020. május 21., csütörtök

Testnevelés 05.21.

Sziasztok!

Az olimpiatörténeti beadandót pótolja legyen szíves mindenki tesiből!!!!

Köszönöm!!!

rajz 05.21.



Kedves Gyerekek!

A mai nap folyamán még várom a piktogram témában az alkotásokat, azoknak a tanulóknak, akik még nem küldték el!

Akik elkészítették s fényképpel ezt számomra jelezték azoknak köszönöm!👍



Új feladat:


link: Így készül a bélyeg!

Az egyik legismertebb sokszorosított grafikai műfaj a bélyeg tervezés- és nyomtatás. A Magyar Posta bélyegképein sport-,kulturális és politikai eseményeket, történelmi évfordulókat, híres személyeket, természeti és művészeti formákat, meseszereplőket láthatunk. 


A feladat:
Egy általad tervezett bélyeg megtervezése.

Technika: szabadon választható

A terveidet elkészítheted papír alapon vagy számítógépen (ha van erre alkalmas programod, ezért nem kell letölteni vagy vásárolni!!!! Fölösleges költségeket ne csináljatok szüleiteknek!!!)


Csók a bélyeg helyén - Posta




Nemzetközi Gyermekév bélyegek, 1979 | ArtHungry



Index - Külföld - Ismét magyar Európa legszebb bélyege



BÉLYEGMEGJELENÉS Alkalmi bélyeg... - Magyar Posta bélyegek | Facebook


Mitől bélyeg a bélyeg?
Rajta van: 
  • Magyarország / Magyar Posta felírat vagy az adott ország neve ahol az kiállították
  • Mennyibe kerül?
  • Az alkalom neve vagy amit ábrázol annak a neve.
Határidő: 2020.06.04.


Jó munkát! 
Szép napot!
Zsuzsi néni



Német normál

Kedves gyerekek!

Gyakoroljátok a tk. 103. oldal zöld mezős szövegének olvasását, fordítását!

Az előző órán megtalált kifejezéseket most mondatokba kell beilleszteni.

 Mf. 67./15.

Figyeljetek arra, amit már korábban ezeknek a kifejezéseknek a ragozásáról tanultunk: először a ragozott ige következik, utána a főnév. Mutatok erre példát is!

Pl. Karten spielen: ich spiele Karten,
                               du spielst Karten...

einen Ausflug machen: ich mache einen Ausflug
                                        du machst einen Ausflug
                                       er/sie/es macht einen Ausflug...

Ez a kifejezés az első mondatban példaként szerepel. Folytassátok a mondatok kiegészítését!
Egy kifejezés egyik mondatba sem illik. Melyik? Írjátok a feladat végén lévő pontozott vonalra!
 

Kérem az elkészített feladatot a szokott módon bemutatni!

Határidő: május 25.


Természetismeret 05.21.

Az élet alapja az anyagcsere

Ez az új leckénk címe!

2 részre osztjuk a leckét, ma a táplálkozási szervrendszerrel-táplálkozással és a kiválasztó szervrendszerrel-emésztéssel foglalkozunk. 


Holnap a légző szervrendszer-légzés és a keringési szervrendszer-vérkeringés lesz a téma.

A tankönyv 194.old.-Mi történik a tápcsatornában?-valamint a 195.old.-Mi lesz a felesleges anyagokkal? című részt olvassátok el!

Egy szuper jó,régi rajzfilm- sorozatból nézzétek meg az ide illő részt!!Nekem nagyon tetszik!

https://www.youtube.com/watch?v=1r9K9pjxxwM

Írásbeli leckét holnap kaptok!

Sziasztok!

Történelem A forradalmak kora

Kedves 6. évfolyam!

Itt láthatjátok az elmúlt órai munkafüzetbeli feladatok megoldókulcsát, kérem mindenki ellenőrizze le, illetve azok is töltsék ki a munkafüzetet, akik nem ezt a feladatot választották! Köszönöm! :)




Egy kis gyakorló, ismétlő játék:

https://learningapps.org/6975407   (Napóleon, és a francia forradalom)

https://learningapps.org/11167223  (Franciaország a forradalom előtt és után)

A mai órán pedig azt fogjuk megnézni, hogy hogyan fogott össze Európa még jobban a napóleoni háborúk után...

1. lépés: Olvasd el a TK. 33. leckéjét (TK. 140-142. old)

2. lépés: A Szent Szövetség korából szövegértés feladatlap 10 pontért


            Olvasd el az alábbi összefoglalót, majd töltsd ki a hozzá vonatkozó feladatokat, kérdéseket!

A napóleoni háborúk és a francia forradalom megrendítette Európát. A nagyhatalmak rendet akartak teremteni, így közösen összefogtak, hogy megakadályozzák az újabb forradalmak kialakulását. Mindezt a Bécsben megtartott nemzetközi kongresszuson vitték végbe, 1815-ben. A cél a forradalom előtti határok és állapotok visszaállítása volt.


A francia forradalom eszméinek terjedésével nőtt az emberek szabadság iránti vágya, ami nyugtalanította az európai uralkodókat, s csírájában el akarták fojtani a forradalmakat.


Megalakult a Szent Szövetség, melynek megalakítói az orosz cár, az osztrák császár és a porosz király. Ígéretet tettek, hogy minden eszközzel fellépnek az eszmék terjedése ellen, akár fegyveres harcok árán is megsegítik egymást, ha valamelyik országban e közül forradalom törne ki.


Cenzúrázták (ellenőrizték) az újságokat, nehogy az eszméket közvetítsék – nem jelenhettek meg írások, melyek a Szent Szövetséget kritizálták. Titkosrendőrök és besúgóhálózatok vigyázták a rendet. A Szent Szövetség csak átmenetileg tudta fenntartani a nemzeti eszme megerősödését – 1848-ban egy sokkal nagyobb forradalmi hullám söpör végig Európán.

„A Szent Szövetség gondolatát I. Sándor orosz cár vetette fel. Az orosz uralkodó a forradalmakat az ördög művének tekintette, mivel azok az Isteni Gondviselés által trónra került királyok hatalmára törtek. Ezért a francia forradalom és Napóleon legyőzését a gonosz erők feletti győzelemként ünnepelte. A tartós béke zálogának pedig azt tartotta, ha minden európai uralkodó szent szövetséget alkotva összefog a forradalmi mozgalmakkal szemben.” 



             1.  Mi a magyarázata a szövetség elnevezésének?
             ………………………………………………………………………………….   (3 pont)



      2. Kik a résztvevői a bécsi kongresszusnak? 
a, ……………………………….
b, ……………………………….
c, ………………………………..    (3 pont)

3. Melyik évben történik a bécsi kongresszus?
Év: ……………………………..   (1 pont)

4. Miben egyeztek meg? 
……………………………………………………………………………...……. (3 pont)
3. lépés: Oldd meg a következő learning apps-os feladatot 5 pontért

https://learningapps.org/6319457  (Új eszmék: nacionalizmus, liberalizmus, konzervatizmus)

Fotót a 2. és 3. lépésről kérek! (A 2. lépés válaszait írd le a füzetbe, és azt küldd el nekem.)

HATÁRIDŐ: 2020. május 22. (HOLNAP!!!), reggel 8 óra!!!

Jó munkát!
Kriszta néni

Emelt német

Hallo!

Megismerkedtetek a járművekkel.
Gyakoroljátok a nyelvbirodalomban!

https://www.education.vic.gov.au/languagesonline/german/sect32/index.htm

Ha ezen a linken nem indul, írjátok be szokásosan a nyelvbirodalmat, online ny.gyakorlás, kapus fiú

32. feladatsor

Angol N

Good morning!

Mai feladat:
  • MF 3/5, 6 
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Goodbye! Have a nice weekend.
Tóthné VK

Osztályfőnöki 06.11.

Sziasztok! 16-án,kedden 10-12 óráig tankönyvek leadása az iskolában!!!!  (földrajz terem) 17-én,szerdán 10 órától osztályfőnöki óra a s...