Sziasztok!
Az olimpiatörténeti beadandót pótolja legyen szíves mindenki tesiből!!!!
Köszönöm!!!
2020. május 21., csütörtök
rajz 05.21.
Kedves Gyerekek!
A mai nap folyamán még várom a piktogram témában az alkotásokat, azoknak a tanulóknak, akik még nem küldték el!
Akik elkészítették s fényképpel ezt számomra jelezték azoknak köszönöm!👍
Új feladat:
link: Így készül a bélyeg!
Az egyik legismertebb sokszorosított grafikai műfaj a bélyeg tervezés- és nyomtatás. A Magyar Posta bélyegképein sport-,kulturális és politikai eseményeket, történelmi évfordulókat, híres személyeket, természeti és művészeti formákat, meseszereplőket láthatunk.
A feladat:
Egy általad tervezett bélyeg megtervezése.
Technika: szabadon választható
A terveidet elkészítheted papír alapon vagy számítógépen (ha van erre alkalmas programod, ezért nem kell letölteni vagy vásárolni!!!! Fölösleges költségeket ne csináljatok szüleiteknek!!!)


Mitől bélyeg a bélyeg?
Rajta van:
- Magyarország / Magyar Posta felírat vagy az adott ország neve ahol az kiállították
- Mennyibe kerül?
- Az alkalom neve vagy amit ábrázol annak a neve.
Határidő: 2020.06.04.
Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni
Német normál
Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok a tk. 103. oldal zöld mezős szövegének olvasását, fordítását!
Az előző órán megtalált kifejezéseket most mondatokba kell beilleszteni.
Mf. 67./15.
Figyeljetek arra, amit már korábban ezeknek a kifejezéseknek a ragozásáról tanultunk: először a ragozott ige következik, utána a főnév. Mutatok erre példát is!
Pl. Karten spielen: ich spiele Karten,
du spielst Karten...
einen Ausflug machen: ich mache einen Ausflug
du machst einen Ausflug
er/sie/es macht einen Ausflug...
Ez a kifejezés az első mondatban példaként szerepel. Folytassátok a mondatok kiegészítését!
Egy kifejezés egyik mondatba sem illik. Melyik? Írjátok a feladat végén lévő pontozott vonalra!
Kérem az elkészített feladatot a szokott módon bemutatni!
Határidő: május 25.
Gyakoroljátok a tk. 103. oldal zöld mezős szövegének olvasását, fordítását!
Az előző órán megtalált kifejezéseket most mondatokba kell beilleszteni.
Mf. 67./15.
Figyeljetek arra, amit már korábban ezeknek a kifejezéseknek a ragozásáról tanultunk: először a ragozott ige következik, utána a főnév. Mutatok erre példát is!
Pl. Karten spielen: ich spiele Karten,
du spielst Karten...
einen Ausflug machen: ich mache einen Ausflug
du machst einen Ausflug
er/sie/es macht einen Ausflug...
Ez a kifejezés az első mondatban példaként szerepel. Folytassátok a mondatok kiegészítését!
Egy kifejezés egyik mondatba sem illik. Melyik? Írjátok a feladat végén lévő pontozott vonalra!
Kérem az elkészített feladatot a szokott módon bemutatni!
Határidő: május 25.
Természetismeret 05.21.
Az élet alapja az anyagcsere
Ez az új leckénk címe!
2 részre osztjuk a leckét, ma a táplálkozási szervrendszerrel-táplálkozással és a kiválasztó szervrendszerrel-emésztéssel foglalkozunk.
Holnap a légző szervrendszer-légzés és a keringési szervrendszer-vérkeringés lesz a téma.
A tankönyv 194.old.-Mi történik a tápcsatornában?-valamint a 195.old.-Mi lesz a felesleges anyagokkal? című részt olvassátok el!
Egy szuper jó,régi rajzfilm- sorozatból nézzétek meg az ide illő részt!!Nekem nagyon tetszik!
https://www.youtube.com/watch?v=1r9K9pjxxwM
Írásbeli leckét holnap kaptok!
Sziasztok!
Ez az új leckénk címe!

Holnap a légző szervrendszer-légzés és a keringési szervrendszer-vérkeringés lesz a téma.
A tankönyv 194.old.-Mi történik a tápcsatornában?-valamint a 195.old.-Mi lesz a felesleges anyagokkal? című részt olvassátok el!
Egy szuper jó,régi rajzfilm- sorozatból nézzétek meg az ide illő részt!!Nekem nagyon tetszik!
https://www.youtube.com/watch?v=1r9K9pjxxwM
Írásbeli leckét holnap kaptok!
Sziasztok!
Történelem A forradalmak kora
Kedves 6. évfolyam!
Itt láthatjátok az elmúlt órai munkafüzetbeli feladatok megoldókulcsát, kérem mindenki ellenőrizze le, illetve azok is töltsék ki a munkafüzetet, akik nem ezt a feladatot választották! Köszönöm! :)


Egy kis gyakorló, ismétlő játék:
https://learningapps.org/6975407 (Napóleon, és a francia forradalom)
https://learningapps.org/11167223 (Franciaország a forradalom előtt és után)
A mai órán pedig azt fogjuk megnézni, hogy hogyan fogott össze Európa még jobban a napóleoni háborúk után...
1. lépés: Olvasd el a TK. 33. leckéjét (TK. 140-142. old)
2. lépés: A Szent Szövetség korából szövegértés feladatlap 10 pontért
Olvasd el az alábbi
összefoglalót, majd töltsd ki a hozzá vonatkozó feladatokat, kérdéseket!
A napóleoni
háborúk és a francia forradalom megrendítette Európát. A nagyhatalmak rendet akartak teremteni, így közösen összefogtak,
hogy megakadályozzák az újabb forradalmak kialakulását. Mindezt a Bécsben
megtartott nemzetközi kongresszuson vitték végbe, 1815-ben. A cél a forradalom előtti
határok és állapotok visszaállítása volt.
A francia
forradalom eszméinek terjedésével nőtt az emberek szabadság iránti
vágya, ami nyugtalanította az európai uralkodókat, s csírájában el akarták fojtani a forradalmakat.
Megalakult a Szent Szövetség, melynek megalakítói az orosz cár, az osztrák
császár és a porosz király. Ígéretet tettek, hogy minden
eszközzel fellépnek az eszmék terjedése ellen, akár fegyveres harcok árán is megsegítik egymást, ha valamelyik
országban e közül forradalom törne ki.
Cenzúrázták (ellenőrizték) az újságokat, nehogy az
eszméket közvetítsék – nem jelenhettek meg írások, melyek a Szent Szövetséget
kritizálták. Titkosrendőrök
és besúgóhálózatok vigyázták a rendet. A Szent Szövetség csak átmenetileg
tudta fenntartani a nemzeti eszme megerősödését – 1848-ban egy sokkal nagyobb
forradalmi hullám söpör végig Európán.
„A Szent Szövetség
gondolatát I. Sándor orosz cár vetette fel. Az orosz uralkodó a forradalmakat
az ördög művének tekintette, mivel azok az Isteni Gondviselés által trónra
került királyok hatalmára törtek. Ezért a francia forradalom és Napóleon
legyőzését a gonosz erők feletti győzelemként ünnepelte. A tartós béke
zálogának pedig azt tartotta, ha minden európai uralkodó szent szövetséget
alkotva összefog a forradalmi mozgalmakkal szemben.”
1. Mi a magyarázata a szövetség elnevezésének?
…………………………………………………………………………………. (3 pont)
2. Kik a résztvevői a bécsi kongresszusnak?
a, ……………………………….
b, ……………………………….
c, ……………………………….. (3 pont)
3. Melyik évben történik a bécsi kongresszus?
Év: …………………………….. (1 pont)
4. Miben egyeztek meg?
……………………………………………………………………………...……. (3 pont)
3. lépés: Oldd meg a következő learning apps-os feladatot 5 pontért:
https://learningapps.org/6319457 (Új eszmék: nacionalizmus, liberalizmus, konzervatizmus)
Fotót a 2. és 3. lépésről kérek! (A 2. lépés válaszait írd le a füzetbe, és azt küldd el nekem.)
HATÁRIDŐ: 2020. május 22. (HOLNAP!!!), reggel 8 óra!!!
Jó munkát!
Kriszta néni
Emelt német
Hallo!
Megismerkedtetek a járművekkel.
Gyakoroljátok a nyelvbirodalomban!
https://www.education.vic.gov.au/languagesonline/german/sect32/index.htm
Ha ezen a linken nem indul, írjátok be szokásosan a nyelvbirodalmat, online ny.gyakorlás, kapus fiú
32. feladatsor
Megismerkedtetek a járművekkel.
Gyakoroljátok a nyelvbirodalomban!
https://www.education.vic.gov.au/languagesonline/german/sect32/index.htm
Ha ezen a linken nem indul, írjátok be szokásosan a nyelvbirodalmat, online ny.gyakorlás, kapus fiú
32. feladatsor
Angol N
Good morning!
Mai feladat:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Goodbye! Have a nice weekend.
Tóthné VK
Mai feladat:
- MF 3/5, 6
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Goodbye! Have a nice weekend.
Tóthné VK
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Osztályfőnöki 06.11.
Sziasztok! 16-án,kedden 10-12 óráig tankönyvek leadása az iskolában!!!! (földrajz terem) 17-én,szerdán 10 órától osztályfőnöki óra a s...
-
Sziasztok!! Várom az ötleteket az otthoni mozgásra,amit Te kipróbáltál? Hogyan sportolsz otthon? Küldd el levélben,várom a módszereket! ...
-
Kedves 6. évfolyam! EMLKEZTETŐÜL: A mai órán az első ipari forradalommal, illetve annak következményeivel fogunk megismerkedni. Ez...
-
Kedves 6. évfolyam! Már csak 3 tanuló ( Bllaca Medina, Cseh Ramón és Zsolnaí Réka )nem oldotta meg a REDMENTÁS tesztet, de még ma 16 ór...