2020. április 21., kedd

Testnevelés 04.20-24.

Sziasztok!

A héten azt kérném tőletek,hogy nézzétek meg azt a filmet,amit küldök nektek. Nem akciófilm,de általatok is ismert sikeres sportolók és egyben sikeres emberek mesélnek arról,hogyan lettek élsportolók,miért szeretik az adott sportágat,milyen emberi tulajdonságokra tanította meg őket a sport.
Nem baj,ha több részletben nézitek meg,a jövő héten kíváncsi leszek a véleményetekre. Továbbra is sportoljatok otthon,lakóhelyetek közelében! Nagyon jó érzés olyan leveleket olvasni,vagy kis videókat nézni,amelyeket közületek küldtek nekem arról,hogyan mozognak otthon és milyen szorgalmasak! Csak így tovább!

A film címe: Ép testben ép lélek!

Film

Osztályfőnöki 04.21.


Sziasztok!

A mai osztályfőnöki órára készítettem egy kisfilmet!! Nosztalgia,amikor még együtt lehettünk!!

Szarvas-osztálykirándulás

Vigyázzatok magatokra! Kitartás a tanulásban!!
Sziasztok

ének-zene 04.21.

Sziasztok!

Ma megismerkedünk a bécsi klasszikusok harmadik tagjával, aki nem más, mint Ludwig van Beethoven.
Nézzétek meg róla az alábbi videót!

Hallgassátok meg legismertebb művei közül néhányat:
Jegyezzétek meg!!! Az Örömóda az Európai Unió himnusza, a szövege Friedrich Schiller verse, zenéjét Beethoven szerezte
Örömóda az (50. másodperctől )
ez a feldolgozás is nagyon klassz 😊
Jó zenehallgatást kívánok!

Sajnos még mindig nagyon kevesen küldtétek át a Varázsfuvola tartalmát és a hozzá kapcsolódó "Ami a legjobban tetszett..." mondatot. 😔
KÉREK MINDENKIT, HOGY AKI MÉG EDDIG NEM HALLGATTA MEG ÉS NEM ÍRT RÓLA, AZ LEGKÉSŐBB A KÖVETKEZŐ ÓRÁIG PÓTOLJA, MERT AZ LESZ AZ ÁPRILISI JEGYETEK!!!

VÁROM AZ "ÉLMÉNYBESZÁMOLÓKAT" 😊
Mónika néni

Informatika 04. 21.

Kedves 6.a!

Van még pár tanuló, aki nem küldte el az előző házi feladatokat. Ezekre és az aktivitásotokra fogok jegyet adni. Ezen a héten mindenki pótolja, ha elmaradása van!

A mai házi feladataid:
  1. Nézd meg a Balaton-felvidéki Nemzeti Park által készített, a nemzeti parkot bemutató videót a Youtube videomegosztón! Jegyezd le a nemzeti park fő látványosságait és küldd el nekem a szokott módon!
    Segítség: használhatod a Google keresőjét. Ezt írd be: Balaton-felvidéki Nemzeti Park youtube
    vagy használhatod a youtube keresőjét is a youtube,com címen.
    A kicsivel több mint 2 perces Promo videót nézd meg, onnan írd ki a látványosságokat! Nagyítsd ki és közben állítsd meg a videót, így könnyebb leírni!
  2. Folytasd a Code feladatait a 14. leckéig! Itt tudsz belépni: CODE 6.A

A feladatmegoldást ezen a héten kérem elküldeni! 

Jó munkát!
Gál Anita
zoldinfo936@gmail.com

magyar nyelvtan 04.21.

Sziasztok!

Ismételjünk egy kicsit!😊
Az alábbi szöveget írjátok bele a kisokosba!!!
Állandósult szókapcsolat = a kifejezéseket mindig ugyan úgy használjuk (formájuk állandó)
A szólások, jelképes értelmű állandósult szókapcsolatok. Jelentésük sokszor egy (két) szóval kifejezhető. Pl.:  rázza a rongyot = felvág (dicsekszik)
Szóláshasonlatok = szólások hasonlatban pl.: Éhes, mint a farkas = nagyon éhes
A közmondás olyan állandósult szókapcsolat, amely valamilyen általános érvényű megfigyelést, életigazságot, ítéletet fejez ki. Pl.: Nincsen rózsa tövis nélkül = a jó dolgok mellett is vannak rossz dolgok.

Rengeteg szólást és közmondást találtok az alábbi oldalakon:
http://szolas.hupont.hu/
https://szolasok.hu/kozmondasok/
Játszunk egy kicsit! 😊

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/214615854
https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/26802272
https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/16050898945

És most nézzük a feladatokat! 😊
Heti feladatot kaptok, ami azt jelenti, hogy a következő 3 órán -főleg- ezekből a feladatokból tudtok pontokat gyűjteni:
Ezeket kérem mindenkitől:
Tankönyv: 126. oldal 2. a.b.c.d.e. = 5jp (1jp=egy válasz), 128.oldal 5. "a", egy történet= 1-5 jp-ig, 5."b" a magyarázattal való összehasonlítás 1-2jp-ig

További gyűjtési lehetőségek:
Tankönyv:
- 127.o. 4. feladat "a" magyarázatonként 1-2 jp, "b" összehasonlítás 1-2 jp, "c" indoklással 2jp
- 128. o. 6. feladat magyarázatonként 1-2 jp, a meséhez kapcsolás indoklása 1-2 jp, 8. feladat meséhez kapcsolás és magyarázat 1-4 jp/ szólás

Azt a feladatot, amit mindenkitől várok, jövő keddig (április 28-ig) kérem elkészíteni!!!
A további pontgyűjtős feladatokat a gyűjtés végéig, bármikor küldhetitek (tudjátok május 8-ig)

KÉRLEK BENNETEKET, HOGY REGISZTRÁLJATOK AZ "OKOSDOBOZ" OLDALON, MERT ÍGY LÁTHATÓVÁ TUDJÁTOK TENNI AZ EREDMÉNYEITEKET NEKEM IS.
Eredményes kutatást és gyűjtögetést kívánok!!!
Mónika néni


Matek 04.21


Üdv Mindenki!

A pénteki házit 2 embertől nem kaptam meg, nem tudom, hogy miért, hiszen az egyikőtök eddig szépen dolgozott.

A mai óránk címe: A rombusz szerkesztése

Remélem , tegnap mindenkinek sikerült eljutnia a rombuszig, mivel ma már nem tükrözünk, hanem szerkesztünk. A szerkesztés lépéseit most is be kell tartani:
-       Adatok (1 pont)
-       Vázlat (2 pont) (ismert adatok színessel, lépések számozása)
-    
-       Szerkesztés (5 pont)
Az adatok a következők: Ismerjük a rombusz  oldalát  5 cm és az e átlóját 3 cm.
Adatok:
a= 4 cm
e= 3 cm
A következő videóban láthatjátok a szerkesztést is, csak az adatok mások: Rombusz 1

Ha sikerült megszerkeszteni a rombuszt, gyakorlásképpen szerkesszétek meg még egyszer a videóban szereplő adatokkal is, vagy a tk 195/ 28. a feladata alapján. (ez újabb 8 pont)


Az elkészült rombuszokról a mai napon 16 óráig kérek fotót! Ha gondotok van, szóljatok!

Szeretném értékelni a szabályok betartását, 10 pontot kaptok, ha betartjátok az időkorlátot. A 10 pont az idő múlásával arányosan csökken! Tehát erre a munkátokra összesen 26 pontot kaphattok. 

Akiben van sok energia, az megpróbálkozhat egy másik szerkesztéssel, ahol a két átló van megadva:
tk 195/ 28. b feladat vagy a következő videóban szereplő adatokkal: Rombusz 2

Ez tehát szorgalmi feladat, amire "kisötöst" lehet kapni.

Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!

Osztályfőnöki 06.11.

Sziasztok! 16-án,kedden 10-12 óráig tankönyvek leadása az iskolában!!!!  (földrajz terem) 17-én,szerdán 10 órától osztályfőnöki óra a s...