Sziasztok!
A mai téma: Irregular verbs 41-50 & 51-60 & Exercises
1. Másoljátok ki a SZÓTÁR FÜZETbe a 41-50 és az 51-60 rendhagyó igéket!
- Fényképezzétek le!
- Tanuljátok meg az igéket!
2. A Quizlet felületen közzétettem újabb két gyakorlószettet!
Irregular Verbs 41-50
Irregular Verbs 51-60
- Csináljátok meg a gyakorló feladatokat és a TEST-eket is!
- A TEST-ek végeredményéről készítsetek egy-egy képet!
3. A képeket küldjétek el az e-mail címemre 2020. 05.15. 12:00-ig!
Jó munkát
Enikő néni
2020. május 13., szerda
magyar irodalom 05. 13.
Sziasztok!
Ma - ahogyan ígértem -, a Redmentán kaptok egy feladatlapot:
Így dolgozzatok:
1. Lépj az alábbi linkre:
https://redmenta.com/
2. A Direktcímhez írd be: 1.feladatlap-egricsillagok (sehová ne tegyetek szóközt!)
3. Kezdés
4. Add meg a nevedet!
5. Kitöltés: VIGYÁZAT!!!Egy feladat kitöltése után görgess lefelé a többire, mert ha a tovább gombra kattintasz, azonnal értékelni fog. Csak a feladatok után jöhet a tovább gomb.
6. Azonnal értékel és azonnal javít is a program, így azonnal tudod az eredményed is.
7. VIGYÁZAT!!! Csak egyszer lehet kitölteni, de a rendelkezésedre álló idő nagyon sok, 45 perc!
8. Használhatod a tankönyved és a saját jegyzeteidet is.
9. A feladatlaphoz csütörtök 23:59-ig rendeltem hozzáférést, így akkor töltsd ki, amikor készen állsz rá és átnézted a tankönyved is, és a regény tartalmát is (amit le is írtál már korábban)
10. Ha véletlenül úgy járnál mint én az első kitöltésnél, és beadnád egyetlen félkész feladattal egy figyelmetlen kattintás miatt 😁(én így kaptam magamtól egyest), akkor jelentkezz be újra, majd (mintha már nem te lennél) írj be egy új nevet magadnak úgy, hogy a családi neved maradjon az eredeti, a keresztneved pedig legyen a beceneved, vagy újra a családi neved. (Tudni fogom, hogy miért van így 😊 )
11. Jó munkát kívánok!!!
12. Ha valaki végképpen nem boldogul, jelezze e-mailban! (Biztosan nem lesz senki, aki elakadna!!!)
Várom az eredményeket!!!
Mónika néni
Ma - ahogyan ígértem -, a Redmentán kaptok egy feladatlapot:
Így dolgozzatok:
1. Lépj az alábbi linkre:
https://redmenta.com/
2. A Direktcímhez írd be: 1.feladatlap-egricsillagok (sehová ne tegyetek szóközt!)
3. Kezdés
4. Add meg a nevedet!
5. Kitöltés: VIGYÁZAT!!!Egy feladat kitöltése után görgess lefelé a többire, mert ha a tovább gombra kattintasz, azonnal értékelni fog. Csak a feladatok után jöhet a tovább gomb.
6. Azonnal értékel és azonnal javít is a program, így azonnal tudod az eredményed is.
7. VIGYÁZAT!!! Csak egyszer lehet kitölteni, de a rendelkezésedre álló idő nagyon sok, 45 perc!
8. Használhatod a tankönyved és a saját jegyzeteidet is.
9. A feladatlaphoz csütörtök 23:59-ig rendeltem hozzáférést, így akkor töltsd ki, amikor készen állsz rá és átnézted a tankönyved is, és a regény tartalmát is (amit le is írtál már korábban)
10. Ha véletlenül úgy járnál mint én az első kitöltésnél, és beadnád egyetlen félkész feladattal egy figyelmetlen kattintás miatt 😁(én így kaptam magamtól egyest), akkor jelentkezz be újra, majd (mintha már nem te lennél) írj be egy új nevet magadnak úgy, hogy a családi neved maradjon az eredeti, a keresztneved pedig legyen a beceneved, vagy újra a családi neved. (Tudni fogom, hogy miért van így 😊 )
11. Jó munkát kívánok!!!
12. Ha valaki végképpen nem boldogul, jelezze e-mailban! (Biztosan nem lesz senki, aki elakadna!!!)
Várom az eredményeket!!!
Mónika néni
Német normál
Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok az Im Wald című olvasmány olvasását, fordítását!
A kiírt szavakat tanuljátok meg!
Az előző órán elkészített feladat folytatása következik a mai órán.
Tk. 105./1. Az állatok sorszámát beírtátok a nemüknek megfelelő halmazba.
Most a beírt sorszámok alapján írjátok le a füzetbe, hogy Hans milyen állatokat fényképez az
erdőben és az állatkertben!
Dolgozzatok a füzetben!
Mindegyik mondat a tankönyvben lévő mondatkezdéssel induljon elsőként!
Figyeljétek a példát! Írjátok le a példákat is olvashatóan a füzetbe!
Im Wald fotografiert er einen Igel.
Im Wald fotografiert er einen Fuchs.
Im Wald fotografiert er ein Wildschwein. Folytassátok a további erdei állattal!
Ha az erdei állatok csoportjával elkészültetek, folytassátok ugyanígy az állatkerti állatokkal!
Kezdjétek ismét a tankönyvben elkezdett mondattal!
Im Zoo fotografiert er einen Panther.
Folytassátok a beírt sorszámok alapján!
Kérem a füzeti munkát a szokott módon bemutatni!
Határidő: május 14.
Gyakoroljátok az Im Wald című olvasmány olvasását, fordítását!
A kiírt szavakat tanuljátok meg!
Az előző órán elkészített feladat folytatása következik a mai órán.
Tk. 105./1. Az állatok sorszámát beírtátok a nemüknek megfelelő halmazba.
Most a beírt sorszámok alapján írjátok le a füzetbe, hogy Hans milyen állatokat fényképez az
erdőben és az állatkertben!
Dolgozzatok a füzetben!
Mindegyik mondat a tankönyvben lévő mondatkezdéssel induljon elsőként!
Figyeljétek a példát! Írjátok le a példákat is olvashatóan a füzetbe!
Im Wald fotografiert er einen Igel.
Im Wald fotografiert er einen Fuchs.
Im Wald fotografiert er ein Wildschwein. Folytassátok a további erdei állattal!
Ha az erdei állatok csoportjával elkészültetek, folytassátok ugyanígy az állatkerti állatokkal!
Kezdjétek ismét a tankönyvben elkezdett mondattal!
Im Zoo fotografiert er einen Panther.
Folytassátok a beírt sorszámok alapján!
Kérem a füzeti munkát a szokott módon bemutatni!
Határidő: május 14.
Matek 05.13
Szia Mindenki!
Nézzük a tegnapi feladatok megoldásait:
Tk.: 207/ 5.
a.) x + 56,7 = 67,8 / - 56,7 ell.: 11,1 + 5,7 =67,8
x = 11,1
x = 11,1
6,78 + y = 17,5 / - 6,78 ell.: 6,78 + 10,72 = 17,5
y = 10,72
y = 10,72
b.) x – 25,4 = 13,23 / + 25,5 ell.: 38,63 – 25,4 = 13,23
x = 38,63
45,8 – y = 10,75 /- 45,8 ell.: 45,8 – 35,05 = 10,75
- y = - 35,05 / : (-1)
y = 35,05
x = 38,63
45,8 – y = 10,75 /- 45,8 ell.: 45,8 – 35,05 = 10,75
- y = - 35,05 / : (-1)
y = 35,05
Ha ezt másképpen oldottátok meg, de ugyanezt az eredményt kaptátok, az jó.
c.) x : 15 = 5 / * 15 ell.: 75 : 15 = 5
x = 75
6,5 * y = 45,5 / : 6,5 ell.: 6,5 * 7 = 45,4
y = 7
x = 75
6,5 * y = 45,5 / : 6,5 ell.: 6,5 * 7 = 45,4
y = 7
Remélem, boldogultatok a feladatokkal. Ma is gyakorlás lesz.
Példa: ( a füzetbe kerüljön bele)
1. 3 * x + 4 = 22 / - 4 ell.: 3 * 6 + 4 = 18 + 4 =22
3 * x = 18 /:3 22 = 22
x = 6
3 * x = 18 /:3 22 = 22
x = 6
2. 4 * x – 5 = 7 / + 5 ell.: 4 * 3 – 5 = 12 – 5 = 7
4 * x = 12 / : 4 7 =7
x = 3
4 * x = 12 / : 4 7 =7
x = 3
3. 8 * x – 1 = 71 / +1 ell.: 8 * 9 – 1 = 72 – 1 = 71
8 * x = 72 / : 8 71 = 71
x = 9
8 * x = 72 / : 8 71 = 71
x = 9
4. 35 = 5 + 6 * x / - 5 ell.: 5 + 6 * 5 = 5 + 30 = 35
30 = 6 * x / : 6 35 = 35
5 = x
30 = 6 * x / : 6 35 = 35
5 = x
Így kell megoldani a következő egyenleteket is:
a.) 8 * x – 9 = 71 b.) 6 * x – 7 = 41 c.) 9 * x + 3 = 39 d.) 3 * x + 5 = 26
Fotót nem kérek, de holnap számítsatok beadandóra!
Jó munkát kívánok!
Legyen szép napotok!
Természetismeret 05.13-15.
Sziasztok!
A héten többször nem teszek fel bejegyzést a blogba,a feladatotokat jegyzeteljétek ki és a következő természetismeret óráig küldjétek el nekem a válaszokat!
Témánk: Környezetünk védelmében
Egy ház vagy egy lakás olyan,mint egy élő szervezet:közte és a környezete között állandó energia-és anyagcsere zajlik.
1.Beszéld meg a szüleiddel és jegyzeteld le,hogy milyen energiahordozókat használtok az otthonotokban
-fűtéshez
-hűtéshez
-főzéshez
-vízmelegítéshez
-háztartási eszközök működtetéséhez ?
2.Hogyan lehetne szerinted a felhasznált energiát csökkenteni?Írj 1-2 példát!
3.Szüleid segítségével olvasd le a vízóra-állást,jegyzeteld le és állapítsd meg 1 hét elteltével újra leolvasva,hogy mennyi volt egy hét alatt a vízfogyasztásotok?
- Ebből nagyjából ki tudod számolni,hány köbméter vizet fogyaszt a család 1 hónap alatt?
3.Hogyan tudnátok csökkenteni a vízfogyasztást?
4.Milyen vegyi anyagok kerülnek nálatok a lefolyóba?
5.Melyek a szelektív hulladékgyűjtés szabályai?
6.Hogyan csökkenthetné családod a háztartási szemét mennyiségét?
7.Milyen veszélyes hulladékok keletkezhetnek a háztartásokban? Hogyan lehet ezeket kezelni?
8.Hogyan jelölik a környezetbarát termékeket,rajzold le?
Válaszaidat e-mailben is leírhatod, rajz helyett,a 8-as feladatnál csatolhatod a környezetbarát termékek jeleit! Hagyományos módon,füzetbe írva és fotózva is jó,csak próbáljatok meg olvashatóan írni!
Kérjétek szüleitek segítségét,vagy írjatok nekem,ha valamit nem értetek!
Jó munkát!!😊😊
A héten többször nem teszek fel bejegyzést a blogba,a feladatotokat jegyzeteljétek ki és a következő természetismeret óráig küldjétek el nekem a válaszokat!

Egy ház vagy egy lakás olyan,mint egy élő szervezet:közte és a környezete között állandó energia-és anyagcsere zajlik.
1.Beszéld meg a szüleiddel és jegyzeteld le,hogy milyen energiahordozókat használtok az otthonotokban
-fűtéshez
-hűtéshez
-főzéshez
-vízmelegítéshez
-háztartási eszközök működtetéséhez ?
2.Hogyan lehetne szerinted a felhasznált energiát csökkenteni?Írj 1-2 példát!
3.Szüleid segítségével olvasd le a vízóra-állást,jegyzeteld le és állapítsd meg 1 hét elteltével újra leolvasva,hogy mennyi volt egy hét alatt a vízfogyasztásotok?
- Ebből nagyjából ki tudod számolni,hány köbméter vizet fogyaszt a család 1 hónap alatt?
3.Hogyan tudnátok csökkenteni a vízfogyasztást?
4.Milyen vegyi anyagok kerülnek nálatok a lefolyóba?
5.Melyek a szelektív hulladékgyűjtés szabályai?
6.Hogyan csökkenthetné családod a háztartási szemét mennyiségét?
7.Milyen veszélyes hulladékok keletkezhetnek a háztartásokban? Hogyan lehet ezeket kezelni?
8.Hogyan jelölik a környezetbarát termékeket,rajzold le?
Válaszaidat e-mailben is leírhatod, rajz helyett,a 8-as feladatnál csatolhatod a környezetbarát termékek jeleit! Hagyományos módon,füzetbe írva és fotózva is jó,csak próbáljatok meg olvashatóan írni!
Kérjétek szüleitek segítségét,vagy írjatok nekem,ha valamit nem értetek!
Jó munkát!!😊😊
Emelt német
Hallo!
a WO? - HOL? kérdésre válaszolunk. Tegyetek az országnevek elé IN elöljárószót!
Találjátok ki, melyik országban vagyunk! Mf. 83/6.
a WO? - HOL? kérdésre válaszolunk. Tegyetek az országnevek elé IN elöljárószót!
Találjátok ki, melyik országban vagyunk! Mf. 83/6.
Angol N
Good morning!
Mai feladat:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Goodbye! Have a nice day.
Tóthné VK
Mai feladat:
- MF 74 What can you do? +My room más.+T
- TK 6/4 Füz-be: Írj 8 mondatot a képről! Help: 6/3
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Goodbye! Have a nice day.
Tóthné VK
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Osztályfőnöki 06.11.
Sziasztok! 16-án,kedden 10-12 óráig tankönyvek leadása az iskolában!!!! (földrajz terem) 17-én,szerdán 10 órától osztályfőnöki óra a s...
-
Sziasztok!! Várom az ötleteket az otthoni mozgásra,amit Te kipróbáltál? Hogyan sportolsz otthon? Küldd el levélben,várom a módszereket! ...
-
Kedves 6. évfolyam! EMLKEZTETŐÜL: A mai órán az első ipari forradalommal, illetve annak következményeivel fogunk megismerkedni. Ez...
-
Kedves 6. évfolyam! Már csak 3 tanuló ( Bllaca Medina, Cseh Ramón és Zsolnaí Réka )nem oldotta meg a REDMENTÁS tesztet, de még ma 16 ór...