2020. május 13., szerda

Angol Emelt 05.13. 05.14.

Sziasztok!

A mai téma: Irregular verbs 41-50 & 51-60  & Exercises

1. Másoljátok ki a SZÓTÁR FÜZETbe a 41-50 és az 51-60 rendhagyó igéket!
- Fényképezzétek le!
- Tanuljátok meg az igéket!

2. A Quizlet felületen közzétettem újabb két gyakorlószettet!
Irregular Verbs 41-50
Irregular Verbs 51-60

- Csináljátok meg a gyakorló feladatokat és a TEST-eket is!
- A TEST-ek végeredményéről készítsetek egy-egy képet!

3. A képeket küldjétek el az e-mail címemre 2020. 05.15. 12:00-ig!

Jó munkát

Enikő néni

magyar irodalom 05. 13.

Sziasztok!
Ma - ahogyan ígértem -,  a Redmentán kaptok egy feladatlapot:
Így dolgozzatok:
1. Lépj az alábbi linkre:
https://redmenta.com/
2. A Direktcímhez írd be:  1.feladatlap-egricsillagok  (sehová ne tegyetek szóközt!)
3. Kezdés
4. Add meg a nevedet!
5. Kitöltés: VIGYÁZAT!!!Egy feladat kitöltése után görgess lefelé a többire, mert ha a tovább gombra kattintasz, azonnal értékelni fog. Csak a feladatok után jöhet a tovább gomb.
6. Azonnal értékel és azonnal javít is a program, így azonnal tudod az eredményed is.
7. VIGYÁZAT!!! Csak egyszer lehet kitölteni, de a rendelkezésedre álló idő nagyon sok, 45 perc!
8. Használhatod a tankönyved és a saját jegyzeteidet is.
9. A feladatlaphoz csütörtök 23:59-ig rendeltem hozzáférést, így akkor töltsd ki, amikor készen állsz rá és átnézted a tankönyved is, és a regény tartalmát is (amit le is írtál már korábban)
10. Ha véletlenül úgy járnál mint én az első kitöltésnél, és beadnád egyetlen félkész feladattal egy figyelmetlen kattintás miatt 😁(én így kaptam magamtól egyest), akkor jelentkezz be újra, majd (mintha már nem te lennél) írj be egy új nevet magadnak úgy, hogy a családi neved maradjon az eredeti, a keresztneved pedig legyen a beceneved, vagy újra a családi neved. (Tudni fogom, hogy miért van így 😊 )
11. Jó munkát kívánok!!!
12. Ha valaki végképpen nem boldogul, jelezze e-mailban! (Biztosan nem lesz senki, aki elakadna!!!)
Várom az eredményeket!!!
Mónika néni
                                                    
                                               

Német normál

Kedves gyerekek!

Gyakoroljátok az Im Wald című olvasmány olvasását, fordítását!
A kiírt szavakat tanuljátok meg!

Az előző órán elkészített feladat folytatása következik a mai órán.

Tk. 105./1. Az állatok sorszámát beírtátok a nemüknek megfelelő halmazba.

Most a beírt sorszámok alapján írjátok le a füzetbe, hogy Hans milyen állatokat fényképez az
erdőben és az állatkertben!

 Dolgozzatok a füzetben!

Mindegyik mondat a tankönyvben lévő mondatkezdéssel induljon elsőként!  

Figyeljétek a példát! Írjátok le a példákat is olvashatóan a füzetbe!

Im Wald fotografiert er einen Igel.
Im Wald fotografiert er einen Fuchs.
Im Wald fotografiert er ein Wildschwein.   Folytassátok a további erdei állattal!

Ha az erdei állatok csoportjával elkészültetek, folytassátok ugyanígy az állatkerti  állatokkal!

Kezdjétek ismét a tankönyvben elkezdett mondattal!

Im Zoo fotografiert er einen Panther.  

Folytassátok a beírt sorszámok alapján!

Kérem a füzeti munkát a szokott módon bemutatni!

Határidő: május 14.
 

 


 



 

Matek 05.13

Szia Mindenki!

Nézzük a tegnapi feladatok megoldásait:

Tk.: 207/ 5.
a.)   x + 56,7 = 67,8     / - 56,7                           ell.: 11,1 + 5,7 =67,8
          x = 11,1

6,78 + y = 17,5     / - 6,78                           ell.: 6,78 + 10,72 = 17,5
           y = 10,72

b.)   x – 25,4 = 13,23   / + 25,5                          ell.: 38,63 – 25,4 = 13,23
           x = 38,63 

45,8 – y = 10,75     /- 45,8                         ell.: 45,8 – 35,05 = 10,75
        - y = - 35,05   / : (-1)
          y = 35,05 
Ha ezt másképpen oldottátok meg, de ugyanezt az eredményt kaptátok, az jó.

c.)   x : 15 = 5        / * 15                                  ell.: 75 : 15 = 5
       x = 75

6,5 * y = 45,5   / : 6,5                                ell.: 6,5 * 7 = 45,4
         y = 7


Remélem, boldogultatok a feladatokkal. Ma is gyakorlás lesz.

Példa: ( a füzetbe kerüljön bele)

1.     3 * x + 4 = 22    / - 4                             ell.: 3 * 6 + 4 = 18 + 4 =22
      3 * x = 18     /:3                                                 22 = 22
            x = 6

2.     4 * x – 5 = 7       / + 5                            ell.: 4 * 3 – 5 = 12 – 5 = 7
     4 * x = 12      / : 4                                                 7 =7
           x = 3

3.     8 * x – 1 = 71     / +1                             ell.: 8 * 9 – 1 = 72 – 1 = 71
      8 * x = 72     / : 8                                               71 = 71
            x = 9

4.     35 = 5 + 6 * x    / - 5                             ell.: 5 + 6 * 5 = 5 + 30 = 35
30 = 6 * x           / : 6                                               35 = 35
  5 = x

Így kell megoldani a következő egyenleteket is:

a.) 8 * x – 9 = 71      b.) 6 * x – 7 = 41        c.) 9 * x + 3 = 39         d.) 3 * x + 5 = 26

Fotót nem kérek, de holnap számítsatok beadandóra!

Jó munkát kívánok!
Legyen szép napotok!

Természetismeret 05.13-15.

Sziasztok!

A héten többször nem teszek fel bejegyzést a blogba,a feladatotokat jegyzeteljétek ki és a következő természetismeret óráig küldjétek el nekem a válaszokat!

Témánk: Környezetünk védelmében

Egy ház vagy egy lakás olyan,mint egy élő szervezet:közte és a környezete között állandó energia-és anyagcsere zajlik.

1.Beszéld meg a szüleiddel és jegyzeteld le,hogy milyen energiahordozókat használtok az otthonotokban
-fűtéshez
-hűtéshez
-főzéshez
-vízmelegítéshez
-háztartási eszközök működtetéséhez ?

2.Hogyan lehetne szerinted a felhasznált energiát csökkenteni?Írj 1-2 példát!

3.Szüleid segítségével olvasd le a vízóra-állást,jegyzeteld le és állapítsd meg 1 hét elteltével újra leolvasva,hogy mennyi volt egy hét alatt a vízfogyasztásotok?
- Ebből nagyjából ki tudod számolni,hány köbméter vizet fogyaszt a család 1 hónap alatt?

3.Hogyan tudnátok csökkenteni a vízfogyasztást?

4.Milyen vegyi anyagok kerülnek nálatok a lefolyóba?

5.Melyek a szelektív hulladékgyűjtés szabályai?

6.Hogyan csökkenthetné családod a háztartási szemét mennyiségét?

7.Milyen veszélyes hulladékok keletkezhetnek a háztartásokban? Hogyan lehet ezeket kezelni?

8.Hogyan jelölik a környezetbarát termékeket,rajzold le?

Válaszaidat e-mailben is leírhatod, rajz helyett,a 8-as feladatnál csatolhatod a környezetbarát termékek jeleit! Hagyományos módon,füzetbe írva és fotózva is jó,csak próbáljatok meg olvashatóan írni!

Kérjétek szüleitek segítségét,vagy írjatok nekem,ha valamit nem értetek!

Jó munkát!!😊😊

Emelt német

Hallo!

a WO? - HOL? kérdésre válaszolunk. Tegyetek az országnevek elé IN elöljárószót!

Találjátok ki, melyik országban vagyunk!  Mf. 83/6.

Angol N

Good morning!

Mai feladat:
  • MF 74 What can you do? +My room más.+T 
  • TK 6/4 Füz-be: Írj 8 mondatot a képről! Help: 6/3
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Goodbye! Have a nice day.
Tóthné VK

Osztályfőnöki 06.11.

Sziasztok! 16-án,kedden 10-12 óráig tankönyvek leadása az iskolában!!!!  (földrajz terem) 17-én,szerdán 10 órától osztályfőnöki óra a s...