2020. április 27., hétfő

Testnevelés 04.27.

Sziasztok!

A múlt héten egy filmet ajánlottam nektek,amelyet remélem minél többen megnéztetek!Igaz,ebben a filmben élsportolók gondolatait hallhattuk,de a sport mindenki számára elérhető,tehát az üzenet mindenkinek szól.
Örülnék,ha megfogalmaznátok,hogy
- nektek mit jelent a sport!
-Miért sportolsz,vagy miért szeretnél rendszeresen sportolni?
-Mire tanított meg a sport,milyen tulajdonságaid változtak meg a rendszeres sport révén,vagy
- milyen tulajdonságaidon szeretnél változtatni a sport segítségével?
-Mit ad a sport,amiért érdemes küzdeni?

Pár mondatban fogalmazd meg gondolataidat,akár személyes példákkal is alátámaszthatod mondanivalódat!

Köszönöm!

(Az aktivitásotokat figyelembe véve -fotók,Learning.Apps,gyakorlatok gyűtése,rajza -érdemjeggyel szeretném zárni az eltelt időszakot! )




Katolikus hittan


6. osztály

Lecke címe: Az Oltáriszentség
Bevezető imádság:
Kérlek, tarts egy kis csendet és a könyv 121. oldal jobb részén található imádságot imádkozd el magadban. Egy keresztvetéssel kezd és fejezd is be.
Olvasmány:
Olvasd el figyelmesen a 121-124. oldalon található szövegeket!
Feladatok:
1.      Mit ünnepel a zsidó nép máig húsvétkor, és hogyan nevezik ezt a vacsorát?
2.      Mikor alapította Jézus az Oltáriszentséget, és mit tett a kenyérrel és a borral?
3.      Mi a szentmise?
4.      Mi jelzi a templomban, Jézus valóságosan jelen van?
5.      Hol őrizzük az Oltáriszentséget?
6.      Old meg a tk. 122. oldalán található két feladatot, fényképezd le és töltsd fel!

Világíts a jóban! – Heti erénygyakorlat kivételesen kettő!

1.      Mivel jelen körülmények között nem vehetünk részt szentmisén csak online, ezért nem tudunk áldozni. Viszont ismerjük a vágyáldozás fogalmát, ami azt jelenti, hogy nem tudunk ugyan áldozni, de meg van bennünk az elszántság, a szándék, hogy szeretnénk áldozni. A hétvégén hallgass meg egy szentmisét, a szentmise elején a közös bűnbánati részben őszintén bánd meg bűneid, majd az áldozás idején, mond el magadban Jézusnak, hogy nagyon szeretnél vele találkozni, nagyon szereted őt, és hiszed, hogy valóságosan jelen van a kenyér és a bor színében. Természetesen, amikor majd újra mehetünk templomba, akkor valóságosan is gyónjunk és áldozzunk!
2.      A hétvégén anyák napja lesz! Ne feledkezz meg anyukádról. Első, hogy ezt a vasárnapi szentmisét érte imádkozd el!
A második, készíts neki egy szeretetlekvárt! Hogyan?  Keress egy befőttes üveget, Ki is díszítheted. Fogj egy lapot, ezt is díszítheted, a lapra írd le anyukádnak:
„Anyukám, szeretlek, mert… (sorold fel)
„Anyukám, örülök, hogy……
„Anyukám, köszönöm, hogy….
Helyezd a lapot az üvegbe zárd le, és vasárnap add át!
Hidd el, anyukád ennél finomabb lekvárt még nem kapott!


Angol Emelt 04.27.

Sziasztok!

Az előző órákon a rendhagyó múlt idejű igékkel foglalkoztunk.


A mai téma: Verbs in English/ Irregular verbs = Igék az angolban = Rendhagyó igék 

1. Másoljátok le a következő vázlatot a VONALAS FÜZETetekbe!

Cím: Verbs in English/ Irregular verbs = Igék az angolban = Rendhagyó igék 


I. Az angol nyelvben az igéknek két fajtája van
1)REGULAR VERBS = szabályos igék : szabály szerint képzik a múlt idejű alakot és a harmadik
                                                                 alakot
                                                                Szabályok : MF.68.old/ 3.5 részben találhatóak
2)IRREGULAR VERBS= rendhagyó igék : rendhagyó módon képzik a múlt idejű alakot és a 
                                                                     harmadik  alakot 
                                                                 Lásd: mellékelt táblázat

II.Az angol nyelvben az igéknek három alakjuk van:

Verb 1 ( V1) = INFINITIVE =az  ige 1. alakja ( Ige1), az ige szótári alakja, főnévi igenév
Verb 2  (V2) = PAST SIMLE= az ige 2. alakja( Ige2), az ige múlt idejű alakja
Verb 3( V3)  = PAST PARTICIPLE =az ige 3. alakja (Ige3), befejezett melléknévi igenév 



Verb 1
Verb 2
Verb 3
Jelentés
Regular verbs
CLOSE
CLOSED
CLOSED
bezárni
STOP
STOPPED
STOPPED
megállítani, abbahagyni
TRAVEL
TRAVELLED
TRAVELLED
utazni
STUDY
STUDIED
STUDIED
tanulni
PLAY
PLAYED
PLAYED
játszani




Irregular verbs
GO
WENT
GONE
menni
WRITE
WROTE
WRITTEN
írni
CUT
CUT
CUT
vágni



A három igealak közül mi a Verb1 és a Verb 2 alakokat fogjuk ebben az évben használni.
A három alakot könnyebb egyszerre a jelentéssel együtt megtanulni. 
Ezért azt kérem, hogy mindig tanuljátok meg az igék mindhárom alakját és a jelentését is! 

2. Fényképezzétek le a VONALAS FÜZETET!

3. A linkez tartozó honlapról töltsétek le a rendhagyó igék táblázatát és hanganyagát!
https://www.5percangol.hu/reference/list_of_irregular_verbs_hanganyaggal/ 

4. Az első 10 igét másoljátok le a SZÓTÁR FÜZETetekbe! 

5. Fényképezzétek le a SZÓTÁR FÜZETET is!

6. Küldjétek el a képeket 2020. 04. 27. 19:00-ig.

Köszönöm szépen

Jó munkát és szép napot!

Enikő néni



 

magyar irodalom 04.27.

Sziasztok!
Folytatjuk az Egri csillagok világában való barangolást 😊
Ma az Okos Doboz oldalról küldök nektek feladatokat. Aki már regisztrált, az az e-mail-címem megadásával meg tudja velem osztani az eredményét, aki még nem, vagy nem tudja megosztani, az képernyőfotóként is elküldheti, vagy egyszerűen csak megírja a pontszámát.
A feladatok:
http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=957&select_osztaly_search=5-8-osztaly&select_tantargy_search=magyar-irodalom&select_temakor_search=osszes-temakor

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=956&select_osztaly_search=5-8-osztaly&select_tantargy_search=magyarirodalom&select_temakor_search=gardonyi-geza%3A-egri-csillagok

A korábban megjelölt munkafüzeti feladatokból is várom a pontok gyűjtését!!!
Szép hetet és jó munkát kívánok!
Mónika néni

Német normál

Kedves gyerekek!
Tanuljátok meg az előző órán kiírt erdei állatok neveit!
Ehhez oldjátok meg utána az alábbi feladatot!
Mf. 66./13.

A megoldást kérem a szokott módon küldeni!

Határidő: április 29.

Történelem Pontgyűjtés lezárása, Rákóczi-szh.

Kedves 6. évfolyam!

A múlt órai munkafüzetbeli feladatok megoldókulcsa:
(Kérem, mindenki ellenőrizze le a válaszait! Köszönöm!)




A mai órán a Rákóczi-szabadságharccal fogunk megismerkedni! (2 töri óránk anyaga!!!)

1. lépés: Olvasd el a TK-ben a 26. leckét (TK. 103-105. old.) és az utána következő Olvasmányt (TK: 106-107. old.)!

2. lépés: Nézd meg a leckéről készült videót:

https://www.youtube.com/watch?v=5FHiWfO4sj0

3. lépés: Gyakorlásképpen oldd meg a következő feladatokat:

https://learningapps.org/6867217

https://learningapps.org/6450568

4. lépés: Az olvasott, megnézett információk birtokában küldd el nekem a következő munkafüzetbeli feladatok fotóját:

MF. 40. oldal / 2. feladat   és     MF. 41. oldal / 6. feladat

HATÁRIDŐ: 2020. május 7., reggel 8 óra!!!

A hétvégén pedig mindenkit értesítettem e-mailben vagy messengeren a pontversenyen elért eredményéről, amit pénteken be is írok a Krétába. Ha valami nem világos, addig lehet jelezni nekem. Köszönöm!

Az első három legtöbb pontot elért tanulók:
106 pont: Cseh Ramón
101 pont: Döbrei Bence, Sólyom Kitti Zina
100 pont: Nagy Ottó

Szintén ötös órai munkának örülhetett: Kávási Alexa, Kindricz Máté, Kollár Dominik, Mészáros Martin és Zsolnai Réka.

Gratulálok mindenkinek, és köszönöm azoknak a tanulóknak, akiket nem kellett külön noszogatnom, mert mindent határidőre elküldtek nekem, ezzel megkönnyítve és meggyorsítva a munkámat! :)

További eredményes munkát kívánok mindenkinek!
Kriszta néni










Osztályfőnöki 06.11.

Sziasztok! 16-án,kedden 10-12 óráig tankönyvek leadása az iskolában!!!!  (földrajz terem) 17-én,szerdán 10 órától osztályfőnöki óra a s...