2020. március 26., csütörtök

Természetismeret 03.27.

Sziasztok!

Fűfélékkel és vadvirágokkal foglalkoztunk a múlt órán.Füves-és erdős puszta volt alföldjeink természetes növényzete.Ma már kevés helyen maradt meg ez, szántóföldi művelés alá vonták élőhelyüket.

1.Ellenőrizzétek le a házi feladatot! 

2.A 2-es és 4-es feladat volt a házi,a többit is töltsétek ki!













3.Gyakoroljatok!

https://learningapps.org/5631464

A mai óra anyaga: A szántóföldi növények

4.Olvassátok el a tankönyv 138-140. oldalig tartó leckét!

5.Házi feladat: Rajzoljatok le egy BÚZA,egy KUKORICA és egy NAPRAFORGÓ növényt a füzetetekbe,nevezzétek meg a részeit! Nyugodtan másolhatjátok a Tk. ábráit,(138.1.-139.2.-140.1. )

Színezzétek ki és küldjétek el a fotót emailon! 

Köszönöm! Jó munkát!

 

Matek 03.25 helyett 26

Szia Mindenki!
Valami történt az éterben, mivel azt hittem, hogy ez elment hozzátok: de nem. Bocs,csak most vettem észre, hogy eddig ezt Ti nem láttátok. Úgyhogy ma küldöm!

A mai matek órán is a tengelyes tükrözést gyakoroljuk. Ha boldogultatok  egy pont és egy szakasz tükrözésével, nincs előttetek akadály. Jöhet a nehezebb feladat: sokszögek tükrözése.

Mielőtt elkezdődne a sima lapú füzetben a munka, egy kis próbát tehettek, mennyire látjátok a tükörképeket.
Link: Játék


A következő videóban szintén lépésről lépésre követhetitek a tengelyes tükrözés végrehajtását.
Ez persze csak akkor segítség, ha a linkre kattintotok és elindítjátok a videót!

Link:   Tükrözés

Miután alaposan felkészültetek, jöhet a feladatotok:

A tk 175/ 8 a.) feladatnál látható módon rajzoljatok egy egyenest, ez lesz a t tükörtengely, majd rajta kívül rajzoljatok egy ABC háromszöget. Ennek a háromszögnek kell megszerkeszteni az A'B'C' tükörképét.
Az elkészült munkátokról ( ami legyen pontos, precíz,amennyire csak képesek vagytok rá, ha jó jegyet szeretnétek) a fotót legkésőbb holnap 16-ig várom az e-mail címemre, vagy messengeren privátban. Ha a munkátokra a válaszom a következő:
- elfogadom, akkor készen vagytok
- javítani kell, akkor újra kell kezdenetek a szerkesztést, elküldést , persze a megadott időn belül
Aki e-mailban küldi, kérlek írd a tárgymezőbe: péntek
Legyen szép napotok!




Angol N

Good morning!

Mai feladat:
  • 6 English + Your project más. T
  • TK 72/1b Füz-be: táblázat más.+ kitölt.( név/ lakik/ család honnan/ beszélt nyelv) szöv. alapján
  • TV: M5 - 11:00 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
 Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Goodbye!

Tóthné VK

rajz emlékesztető

Kedves Gyerekek!

A múlt héten kiadott feladat megoldására még egy hetetek áll rendelkezésre.

A  határidő: 2020.03.31.

Várom a rajzokat: zsuzsitanitoneni0323@gmail.com

Jó munkát!
Zsuzsi néni

Német normál

Kedves gyerekek!
Sajnos még mindig csak 1-2 tanulótól kapok vissza leckét!A többiek is küldjék minél hamarabb, hogy ne kelljen túl sokat pótolniuk!
Ma tovább gyakoroljuk, hogyan reagálnak a "Kit? Mit?" kérdésre a főnevek, legfőképpen a hímnemű főnevek.
Nézzétek újra át, amit az előző órán végeztünk a füzetben: Hans sieht .....  , valamint a sehen ige ragozását!
Hasonló munkátok lesz a mai órán is.
Tk. 101./1. Eldöntendő kérdésekre kell válaszolnotok. Ha az adott állat képét nem látod a feladatban, válaszolj Nein-nal! De ezt a feladat példája is jól mutatja.

A feladatot a szokott módon küldjétek az email címemre!
egazsonevarga@gmail.com

Határidő: március 30.


Természetismeret 03.26.

Sziasztok! Remélem felébredtetek időben és az órarendnek megfelelően tudunk haladni.A hét utolsó 3 napján egymás után van természetismeret óránk,ne maradjatok le !

Az Alföld tengersík vidékén


1.Kezdjük egy kis ismétléssel! Emlékeztek még hazánk nagytájaira ?

-Alföld,Kisalföld,Északi-középhegység,Dunántúli-középhegység,Dunántúli-dombság,Nyugat-Magyarországi-peremvidék

Keressétek meg az atlaszban ezeket a tájakat!
Végezzétek el a tankockás feladatot!

https://learningapps.org/2102405

2.A házi feladat ellenőrzése-javítsátok zölddel,mintha órán lennénk!

Mf/58/1.

A-Mezőföld
B-Duna-Tisza-köze
c-Tiszántúl


58/2.
A sorrend fentről lefelé : 3,5,1,4,2,6.

3.Olvassátok el az új leckét! Tk.135-137.oldalig

4.Válaszoljunk az ellenőrizd tudásod néhány kérdésére!
 Írd le a füzetbe!
Mi a különbség az Alföld és Kisalföld éghajlata között?

-Évi középhőmérséklete magasabb: Alföld
-Évi hőingása kisebb: Kisalföld
-Több a napsütéses órák száma: Alföld
-Tele hidegebb: Alföld
-Nyara hűvösebb: Kisalföld
-Csapadéka kevesebb: Alföld

Hogyan alkalmazkodnak a fűfélék az állandó szárazsághoz és erős szélhez?
Miről ismered fel a mezei zsályát?

5. Töltsétek ki a munkafüzet 59/2,4.feladatát!Segít a tankönyv (136.old).
6.Egy kis növényismeret!!

https://learningapps.org/2139375 

7.Nem kell küldenetek semmit,tanuljátok meg a munkafüzet 1-2.feladatát,az a lényeg!!
A e-learning-os feladatok megoldásait lefotózhatjátok,küldhetitek emailon,szorgalmi feladatnak veszem,kis 5-ös!!!!



Történelem Várháborúk 1.

Kedves 6. évfolyam!

Akkor folytatjuk az új anyagrészt: "Magyarország az újkor kezdetén" .

A magyar történelmet 1541-ben hagytuk abba, amikor a törökök a "városnézős" csellel elfoglalták Budát, s ezzel Magyarország 3 részre szakadt... Remélem, emlékeztek még a sztorira?!? Sajnos, nem elégedtek meg Budával, sorra elfoglalták országunk középső területein lévő várainkat... (TK. 80. oldali térkép) Azonban az egyik várunkkal, Eger várával nem bírtak, az egri diadalról fogtok információkat gyűjteni! Ezalatt pontgyűjtésre hívlak Benneteket!

1. lépés: 
- Olvasd el a TK: 80-82. oldalán található leckét!

2. lépés: 
- Nézd meg az Egri csillagok című filmet! (Elvileg már magyar irodalom órára megnézted, ha már ott jártok, így töri órára már nem kell!)

3. lépés: 
- Nézd meg a MOZAWEB-en az „Egri vár” és a „Tűzkerék” című videókat! (3D) Itt a linkje:
4. lépés: Itt látsz 8 db feladatot. Ebből kettőt válassz ki (bármelyik kettőt választhatod), és zsebeld be az utánuk járó pontokat! Megoldásaidat fotózd le és küldd el nekem a: bjfkrisztina6.osztaly@gmail.com e-mail címre!
A FELADATOK MEGOLDÁSA SORÁN BÁRMIT HASZNÁLHATSZ (internet, tankönyv, atlasz, kis szülői segítség)!!!

- Hogyan ajánlanád a filmet/könyvet másoknak? Készíts filmajánlót/könyvajánlót osztálytársaidnak (minimum 10 mondat)! (10 pont)

- Írj egy levelet (minimum 20 mondat), amelyben 16. századi szemtanúként beszámolsz Eger várának ostromáról! (15 pont)

- Rajzold le/készítsd el Jumurdzsák gyűrűjét! (5 pont)

- Építsd meg Eger várának makettjét! (15 pont)

- Írd le az egri vitézek esküjét! (5 pont)

- Mutasd be a végvári vitézek életét! (Kikből tevődött össze a végvári katonaság, hogyan teltek napjaik, miből tartották fenn magukat? stb.   Minimum 15 mondat) (10 pont)

- Készíts egy térképet, amin bejelölöd azokat a várakat, amelyek török uralom alá kerültek! Hogy jelöli a térkép a török által elfoglalt várakat? (Segítségül használd a Történelmi atlasz 24. oldalának „A” jelű térképét!) (10 pont)

- Gyűjtsd ki, hogy 1532 és 1566 között hol és milyen eredménnyel zajlottak még várháborúk! Ezeket is jelöld a térképeden! (10 pont)

S még mielőtt leszédülnél a székről/ágyról/kanapéról a tetemes munka láttán, szólok, hogy ez két töri óránk anyaga!!! Majdnem egy hétig olvasgathatsz és válaszolgathatsz a 8 feladat közül kettőre, mert a határidő jövő hét hétfő, azaz március 30., reggel 8 óra!!! 


A PONTGYŰJTÉS SZABÁLYAI: 

Az általad kiválasztott 2 feladatra pontokat fogok adni, s mint már említettem, ha egy hónap alatt összegyűjtesz 100 pontot, akkor kapsz egy ötöst! De lustálkodni sem ér, mert az egy hónap letelte után a pontjaidat átváltom %-ra, s olyan jegyet kapsz... (Pl. ha egy hónap alatt csak 44 pontot tudtál összegyűjteni, akkor az 44 %, azaz kettes lesz...)

Javaslom a határidők beírását a naptáradba (Én is ezt csinálom), mert a későn érkező megoldásokat meg se nyitom!!!! Minden feladatra töriből majdnem egy heted lesz mindig!!! (Kivéve most nektek, mert hétfőn megint lesz óránk...)

Jó munkát!
Üdv: Kriszta néni



Emelt német

Hallo!

Mf. 77/ 9 a b c


 Tschüss

 

Osztályfőnöki 06.11.

Sziasztok! 16-án,kedden 10-12 óráig tankönyvek leadása az iskolában!!!!  (földrajz terem) 17-én,szerdán 10 órától osztályfőnöki óra a s...