Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok a 16. lecke első szövegének olvasását, fordítását!
Ha odafigyeltek a párbeszédes részekre, akkor könnyen megtaláljátok az összetartozó mondatpárokat.
Mf. 64./7.
A feladatmegoldást lefotózva kérem az email címre:
egazsonevarga@gmail.com
Határidő: április 20.
2020. április 16., csütörtök
Testnevelés 04.16.

Várom az ötleteket az otthoni mozgásra,amit Te kipróbáltál? Hogyan sportolsz otthon?
Küldd el levélben,várom a módszereket!
Egy kis elmélet!! Learning.Apps
Sportágak-egészség
Természetismeret 04.16.
Sziasztok!!!
Az "alföldi tájakon" témakör befejezéséhez értünk!
Összefoglaló feladatsorral nézzük át a lényeges gondolatokat a munkafüzetben,egy-egy feladathoz adok tankönyvi segítséget.
Feladat: Töltsétek ki a munkafüzet 66-68.oldalig terjedő összefoglaló feladatsort!
1.feladat- Használjatok atlaszt!
2.feladat- Tk.135.old.
3.feladat- Kőolaj,földgáz-jele az atlasz jelmagyarázatában
4.feladat- Tk. 141-142.old.
5.feladat- Tk. 140.old.-táblázat
6.feladat- Tk. 139.old.
7.feladat- Tk. 146.1.ábra-Tk.42.1.-43.1.ábra
8.feladat- Tk. 147.old.
9.feladat- Tk.148.old.
10.feladat- figyelni kell a diagrammot-az egyedszám az állatok számát jelenti egy-egy faj esetében-pl. mezei pocok, egerészölyv
11.feladat- Tk. 157.1.ábra
Fotózzátok és küldjétek el emailon még ma!!!
Az élet az alföldeken című leckéből vázlatot kellett készíteni még a szünet előtt.Erre kaptatok egy érdemjegyet,valamint az elmúlt időszakot is értékelem szorgalom,pontosság és a munka minősége szempontjából.A Kréta naplóba írom az érdemjegyeket!
Az "alföldi tájakon" témakör befejezéséhez értünk!
Összefoglaló feladatsorral nézzük át a lényeges gondolatokat a munkafüzetben,egy-egy feladathoz adok tankönyvi segítséget.
Feladat: Töltsétek ki a munkafüzet 66-68.oldalig terjedő összefoglaló feladatsort!
1.feladat- Használjatok atlaszt!
2.feladat- Tk.135.old.
3.feladat- Kőolaj,földgáz-jele az atlasz jelmagyarázatában
4.feladat- Tk. 141-142.old.
5.feladat- Tk. 140.old.-táblázat
6.feladat- Tk. 139.old.
7.feladat- Tk. 146.1.ábra-Tk.42.1.-43.1.ábra
8.feladat- Tk. 147.old.
9.feladat- Tk.148.old.
10.feladat- figyelni kell a diagrammot-az egyedszám az állatok számát jelenti egy-egy faj esetében-pl. mezei pocok, egerészölyv
11.feladat- Tk. 157.1.ábra
Fotózzátok és küldjétek el emailon még ma!!!
Az élet az alföldeken című leckéből vázlatot kellett készíteni még a szünet előtt.Erre kaptatok egy érdemjegyet,valamint az elmúlt időszakot is értékelem szorgalom,pontosság és a munka minősége szempontjából.A Kréta naplóba írom az érdemjegyeket!
Matek 04.16
Szia Mindenki!
Vége a rövidke tavaszi szünetnek, igyekezzetek újra felvenni a tanuláshoz azt a bizonyos fonalat.
A szünet előtti feladatotok az volt, hogy a tengelyesen tükrös négyszögekről kellett jegyzetet írnotok.
Remélem, elég volt a hozzá adott segítségem és elkészültetek a feladattal.
A mai óránk címe: A deltoid
A deltoidhoz egy háromszög tükrözésén keresztül jutunk el. Ehhez szerkesztenetek kell egy háromszöget a következő adatokból (vázlat is kell, de a tükrözésnek elég a tengelyét jelölni)
Segít a tk 190. oldalán található képsorozat!
a= 6 cm
b= 3 cm
c= 4 cm
Miután elkészültetek vele, tükrözzétek a háromszöget a leghosszabb oldal, azaz az a oldal egyenesére -két csúcspontnak (B és C ) önmaga a képe, tehát csak 1 pontot, az a oldallal szemben lévő A pontot kell tükrözni)
A két háromszög együtt deltoidot fog alkotni.
Ezután ki kell jegyzetelni a tk 191. oldalán található Figyeld meg! részből a deltoid fogalmát és a tulajdonságait, vagy a következőket lemásolni!
A deltoid egy olyan négyszög, amelynek az egyik átlója a szimmetriatengelye.
Vége a rövidke tavaszi szünetnek, igyekezzetek újra felvenni a tanuláshoz azt a bizonyos fonalat.
A szünet előtti feladatotok az volt, hogy a tengelyesen tükrös négyszögekről kellett jegyzetet írnotok.
Remélem, elég volt a hozzá adott segítségem és elkészültetek a feladattal.
A mai óránk címe: A deltoid
A deltoidhoz egy háromszög tükrözésén keresztül jutunk el. Ehhez szerkesztenetek kell egy háromszöget a következő adatokból (vázlat is kell, de a tükrözésnek elég a tengelyét jelölni)
Segít a tk 190. oldalán található képsorozat!
a= 6 cm
b= 3 cm
c= 4 cm
Miután elkészültetek vele, tükrözzétek a háromszöget a leghosszabb oldal, azaz az a oldal egyenesére -két csúcspontnak (B és C ) önmaga a képe, tehát csak 1 pontot, az a oldallal szemben lévő A pontot kell tükrözni)
A két háromszög együtt deltoidot fog alkotni.
Ezután ki kell jegyzetelni a tk 191. oldalán található Figyeld meg! részből a deltoid fogalmát és a tulajdonságait, vagy a következőket lemásolni!
A deltoid egy olyan négyszög, amelynek az egyik átlója a szimmetriatengelye.
A deltoid tulajdonságai:
- Két-két szomszédos oldala egyenlő hosszúságú
- A különböző hosszúságú oldalak által bezárt szögek megegyeznek
- A deltoid két átlója merőleges egymásra
- A szimmetriaátló felezi a másik átlót
- A szimmetriaátló felezi a deltoid két szögét
Ennyi a feladat mára.
Legyen szép napotok!
Történelem Habsburg- és törökellenes küzdelmek
Kedves 6. évfolyam!
A következő történelem órán (április 23-án) egy teszttel zárjuk a pontgyűjtést!!! Rengeteg szép munkát kaptam, ha majd április 23-án lezárom a pontversenyt, néhányat ide a blogra is felteszek, hogy Ti is tudjatok bennük gyönyörködni!!!
De addig is nézzük a mai óránk anyagát: Habsburg- és
törökellenes küzdelmek
A
16-17. század fordulóján a 15 éves háborúban nem sikerült a török kiűzése. A törökellenes
harc a 17. században is a legfontosabb törekvése maradt a magyar rendeknek. Ugyanakkor
az uralkodó megsértette a rendi jogokat, békére törekedett a törökkel és
üldözte a protestánsokat. Mindez Habsburg-ellenes mozgalmakat váltott ki. A mai
órán ezeknek a mozgalmaknak a kibontakozását fogjuk megvizsgálni…
1.
lépés:
Olvasd
el a TK. 24. leckéjét (97-99. old.)!
2.
lépés:
Nézd meg a leckéről
szóló összefoglaló diasorozatot!
3.
lépés:
Az
elolvasott, látott információk birtokában oldd meg a következő munkafüzetbeli
feladatokat:
Mf.
37.old/1., 2. és 3. feladat (Összesen: 20 pont)
SZORGALMI FELADAT
(+10 pont)
A
Wesselényí-féle összeesküvést titokban akarták tartani. Az ókori Polübiosz
négyzete segítségével fejtsd meg, Magyarország főméltóságai közül ki tudott a
szervezkedésről!
Minden
betűhöz tartozik egy kétjegyű szám, melynek első tagja a vízszintes sor száma,
második tagja a függőleges sor száma. Például: 21=É 43=P
51=T
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
1
|
A
|
Á
|
B
|
C
|
D
|
E
|
2
|
É
|
F
|
G
|
H
|
I
|
J
|
3
|
K
|
L
|
M
|
N
|
O
|
Ó
|
4
|
Ö
|
Ő
|
P
|
Q
|
R
|
S
|
5
|
T
|
U
|
Ú
|
Ü
|
Ű
|
V
|
6
|
W
|
X
|
Y
|
Z
|
35
|
45
|
46
|
64
|
12
|
23
|
13
|
25
|
45
|
36
|
24
|
35
|
45
|
56
|
12
|
51
|
13
|
12
|
34
|
16
|
46
|
64
|
51
|
16
|
45
|
23
|
35
|
33
|
25
|
21
|
45
|
46
|
16
|
31
|
A megoldott feladatok képeit küldjétek a címemre: bjfkrisztina6.osztaly@gmail.com
HATÁRIDŐ: 2020. ÁPRILIS 23. , reggel 8 óra !!!
S ne feledjétek: április 23-án tesztírással ellenőrzöm, hogy hogyan sikerült elsajátítanotok az eddigi anyagrészeket...
Jó munkát!
Kriszta néni
Angol Emelt 04.16.
Kedves Gyerekek!
Remélem mindenkinek jól telt a szünet és jót pihentetek, játszottatok!
A mai téma: 3D- Mut's holiday- Comprehension= 3D Mut nyaralása- Olvasott szövegértés
1. MF 77.old/ 3D szavait másoljátok ki a szótár füzetbe és tanuljátok meg!
2. -Nyissátok ki a TK-t a 38.oldalon!
- Takarjátok el a szöveget a füzetetekkel!
- Olvassátok el a TK 38.old/ 1a-t és TK 39.old/ 2-t!
3. Hallgassátok meg a szöveget 2x! PAGE 38, Exercise 1a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=hu&selLanguage=hu
GRAFIT CERUZÁVAL dolgozzatok!
-Válaszoljatok a 1a feladat kérdéseire teljes mondattal a füzetetekbe!
-Döntsétek el, hogy a 2 feladat állításai igazak ( true) vagy hamisak ( false)! A válaszokat írjátok le a füzetbe!
-Ha hamisak a mondatok, akkor írjátok le a helyes választ!
4.- Vegyétek el a füzetet a szövegről és most hallgassátok meg és olvassátok el a szöveget!
- A TK-i és a hanganyag szövege néhány helyen eltér egymástól.
Jelöljétek e TK-ben a különbséget és írjátok oda a hanganyag mondatait! ( A hanganyag az új kiadású Project-hez van, elküldöm a szöveget is.)
- Ellenőrizzétek a grafittal írt mondatokat a füzetetekben a szöveg alapján!
- Ha valamit szeretnétek javítani a válaszokon, vagy szeretnétek kiegészíteni, most megtehetitek TOLLAL!
5. Fényképezzétek le a tankönyvetek 38.oldalát és a füzeteteket!
6. Küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.16. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
Remélem mindenkinek jól telt a szünet és jót pihentetek, játszottatok!
A mai téma: 3D- Mut's holiday- Comprehension= 3D Mut nyaralása- Olvasott szövegértés
1. MF 77.old/ 3D szavait másoljátok ki a szótár füzetbe és tanuljátok meg!
2. -Nyissátok ki a TK-t a 38.oldalon!
- Takarjátok el a szöveget a füzetetekkel!
- Olvassátok el a TK 38.old/ 1a-t és TK 39.old/ 2-t!
3. Hallgassátok meg a szöveget 2x! PAGE 38, Exercise 1a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=hu&selLanguage=hu
GRAFIT CERUZÁVAL dolgozzatok!
-Válaszoljatok a 1a feladat kérdéseire teljes mondattal a füzetetekbe!
-Döntsétek el, hogy a 2 feladat állításai igazak ( true) vagy hamisak ( false)! A válaszokat írjátok le a füzetbe!
-Ha hamisak a mondatok, akkor írjátok le a helyes választ!
4.- Vegyétek el a füzetet a szövegről és most hallgassátok meg és olvassátok el a szöveget!
- A TK-i és a hanganyag szövege néhány helyen eltér egymástól.
Jelöljétek e TK-ben a különbséget és írjátok oda a hanganyag mondatait! ( A hanganyag az új kiadású Project-hez van, elküldöm a szöveget is.)
![]() |
Project 2 4th Edition Unit 3D |
- Ellenőrizzétek a grafittal írt mondatokat a füzetetekben a szöveg alapján!
- Ha valamit szeretnétek javítani a válaszokon, vagy szeretnétek kiegészíteni, most megtehetitek TOLLAL!
5. Fényképezzétek le a tankönyvetek 38.oldalát és a füzeteteket!
6. Küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.16. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
Angol N
Good morning!
Mai feladat:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Remélem, jól telt a szünet.Goodbye!
Tóthné VK
Mai feladat:
- MF 60/2
- MF 61/3 (1. tagadó 2. igaz mondat: A is Fi+ing Bőv.)
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Remélem, jól telt a szünet.Goodbye!
Tóthné VK
Emelt német
Kedves Gyerekek!
Remélem jól telt a szünet!
A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.
A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van német az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset kérem pontosan elküldeni.
Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!
Mai feladatotok:
Másoljátok be a füzetetekbe a következőket!
Elöljárószók tárgy esettel
A következő elöljárószók mindig tárgy esettel állnak.
Um -kor, körül (hely)
Die Kinder sitzen un den Tisch.
A gyerekek az asztal körül ülnek .
Ohne - nélkül
Ich trinke den Tee ohne Zucker. (gyakran névelő nélkül áll)
A teát cukor nélkül iszom.
Für - számára, részére
Ich kaufe Blumen für die Mutter.
Veszek virágot anya számára.
Bis - ig (hely, idő)
Ich fahre bis Szolnok.
Szolnokig utazom.
Entlang- végig, mentén (az egyetlen elöljárószó, ami a szó MÖGÖTT áll.)
Ich gehe die Straße entlang.
Végig megyek az utcán.
Remélem jól telt a szünet!
A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.
A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van német az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset kérem pontosan elküldeni.
Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!
Mai feladatotok:
Másoljátok be a füzetetekbe a következőket!
Elöljárószók tárgy esettel
A következő elöljárószók mindig tárgy esettel állnak.
Um -kor, körül (hely)
Die Kinder sitzen un den Tisch.
A gyerekek az asztal körül ülnek .
Ohne - nélkül
Ich trinke den Tee ohne Zucker. (gyakran névelő nélkül áll)
A teát cukor nélkül iszom.
Für - számára, részére
Ich kaufe Blumen für die Mutter.
Veszek virágot anya számára.
Bis - ig (hely, idő)
Ich fahre bis Szolnok.
Szolnokig utazom.
Entlang- végig, mentén (az egyetlen elöljárószó, ami a szó MÖGÖTT áll.)
Ich gehe die Straße entlang.
Végig megyek az utcán.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Osztályfőnöki 06.11.
Sziasztok! 16-án,kedden 10-12 óráig tankönyvek leadása az iskolában!!!! (földrajz terem) 17-én,szerdán 10 órától osztályfőnöki óra a s...
-
Sziasztok!! Várom az ötleteket az otthoni mozgásra,amit Te kipróbáltál? Hogyan sportolsz otthon? Küldd el levélben,várom a módszereket! ...
-
Kedves 6. évfolyam! EMLKEZTETŐÜL: A mai órán az első ipari forradalommal, illetve annak következményeivel fogunk megismerkedni. Ez...
-
Kedves 6. évfolyam! Már csak 3 tanuló ( Bllaca Medina, Cseh Ramón és Zsolnaí Réka )nem oldotta meg a REDMENTÁS tesztet, de még ma 16 ór...